Wachttijd in gemeentehuis gedaald

Op 2 februari 2017, over deze onderwerpen: Burgerzaken

Het afsprakensysteem in het gemeentehuis is vier maanden in voege en uit een enquête bij de klanten blijkt dat een meerderheid het nu beter vindt. De wachttijd is ook sterk gedaald.

Schepen van Burgerzaken Adinda Van Gerven (N-VA) laat weten dat er op de dienst burgerzaken ongeveer 2.500 afspraken per maand worden geboekt. Ongeveer de helft daarvan gebeurt online. “In het verleden kon de wachttijd oplopen tot 20 minuten. Wel, die wachttijd is nu negatief geworden. Dat betekent dat onze klanten bediend worden voordat hun afspraak ingaat. Een enquête leert ons dat 80% van de klanten tevreden is. Een minderheid is minder tevreden. Deze mensen vinden het ingewikkeld en minder flexibel”, legt Van Gerven uit.

Van Gerven beseft dat er nog kinderziekten zijn. “We hebben enkele gevallen van miscommunicatie gehad. Er wordt al eens een telefoontje verkeerd doorverbonden. Telefonische afspraken zijn trouwens nog mogelijk. Men kan ook nog altijd fysiek naar het gemeentehuis komen.”