Radio Park vreest voor bestaan

Op 22 juni 2017, over deze onderwerpen: Burgemeester
Radio Park vreest voor bestaan

Radio Park verhuist binnenkort van hun pand op de Oude baan naar een heropgebouwde hoeve aan de Grasdries. Het radiostation zal het pand huren van de gemeente, maar toch is hun toekomst nog onzeker. Door een hervorming binnen het radiolandschap zal Radio Park moeten concurreren met andere lokale radio's om het frequentiepakket voor Schoten-Brasschaat te krijgen.

Vanaf 1 januari 2018 wordt de frequentieband voor lokale radio's herschikt in zogenaamde 'clusters'. Dat zijn frequentiepakketten van één tot maximaal drie frequenties in aangrenzende lokaliteiten. "Wij hebben een aanvraag ingediend voor het frequentiepakket 'Schoten-Brasschaat'", zegt voorzitter Vince 't Jolle. "Of wij dit ook effectief toegekend zullen krijgen, valt af te wachten. Pas op 16 juli weten we wie onze eventuele tegenkandidaten zullen zijn. De effectieve bekendmaking van wie op dit cluster mag uitzenden zal ten vroegste in oktober gebeuren."

Het is dus bang afwachten of Radio Park, dat samen met VZW Brasschaatse Radio Omroep (B.R.O.) een gezamenlijke aanvraag indiende, nog zal blijven bestaan.

"Alles of niks"

"Het is echt alles of niks", gaat Vince verder. "Ik zette in 1989 al mijn eerste stappen binnen Radio Park. Radio is mijn hobby en passie. Dat laat je gewoon niet los. Maar ik heb altijd gezegd dat ik voor een betere ontvangst wil gaan en dat het verhaal daar anders stopt. We wachten dus onzeker af."

Enorme steun

Als Radio Park effectief mag blijven uitzenden, dan zal Radio Park te horen zijn op 105.6 FM in Brasschaat en op 106,3 FM in Schoten. "We worden enorm gesteund door beide gemeenten. In Brasschaat kunnen startende ondernemers over een reclamecampagne op de radio beschikken. In Schoten zullen we, indien we de erkenning binnenhalen, nog intensiever samenwerken dan alleen maar met de Park Happening en de Sinterklaasstoet."

Breed gamma

Burgemeesters Koen Verberck (N-VA Brasschaat) en Maarten De Veuster (N-VA Schoten) zijn alvast enthousiast. "Het is leuk dat Radio Park vooral gemeentelijk nieuws brengt dat onze inwoners echt interesseert", zegt De Veuster."Het is fantastisch om te horen wat voor een breed gamma aan muziek Radio Park uitzendt. Wij steunen de zender dan ook met veel plezier."