Pop-up brengt weer leven in Hemelhoeve

Op 30 maart 2017, over deze onderwerpen: Cultuur, Lokale economie

Het gemeentebestuur van Brasschaat onderhandelt met jonge ondernemers om in de Hemelhoeve een pop-up te starten. Om huurders te vinden, werd een nieuwe marktbevraging opgestart.

De Hemelhoeve, eigendom van de gemeente, staat inmiddels al tien maanden leeg. Dat betekent dat Theater Hemelhoeve zonder foyer zit.

Vanuit de oppositie kwamen er tijdens de gemeenteraad kritische vragen. Myriam Van Honste (Open VLD) betreurt de leegstand en ziet hier alweer een bewijs dat Brasschaat heel wat van zijn uitstraling aan het verliezen is. Van Honste werd hierin bijgetreden door Ilya Van Roey van Brasschaat 2012. Van Roey vreest dat het Cultuurcentrum door deze leegstand klanten verliest.

“We hadden twee kandidaten voor de Hemelhoeve, maar beiden knapten ze af op de te hoge huurprijs. We zullen die moeten aanpassen”, zegt cultuurschepen Karina Hans (N-VA). “Na het faillissement van de vorige uitbater werd de inboedel verkocht. De verhuur van het Boothuisje zit dan weer in een definitieve fase. We hopen hier weldra de nieuwe huurders te kunnen bekendmaken”, vervolgt Hans.

Schepen van Jeugd Niels de Kort (CD&V) onderhandelt met enkele jongeren die een pop-up in de Hemelhoeve willen opstarten. “We willen we jongeren de kans geven iets te ondernemen in de Hemelhoeve”, zegt de schepen.