Nieuw speelplein voor kinderen van De Aard

Op 7 december 2016, over deze onderwerpen: Gezin
speelplein De Aard

De kinderen van de wijk Driehoek mochten dinsdag hun nieuw speelpleintje in gebruik nemen. De buurt mocht mee kiezen welk type van speeltoestel er kwam.

Het gemeentebestuur is bij het begin van deze coalitie gestart met de aanpak van de speelpleinen. “Wij hebben in totaal 33 speelplekjes voor kinderen. Daar zitten ook speelbossen en kleine speelplekjes tussen”, zegt schepen van Jeugd Niels de Kort (CD&V).

“Ieder jaar pakken we er enkele aan. Nu was het de beurt aan De Aard in de wijk Driehoek. We hebben de mensen uit de buurt betrokken bij de aanleg. Uiteindelijk viel de keuze op een open speeltoestel. De prijs bedraagt 30.000 euro. Achteraan op het plein hebben de mensen van Aralea het groen gesnoeid. Naast het speeltoestel gaan we nog een hinkelpad in de natuur integreren.”

Even verderop werd enkele maanden geleden nog een speelpleintje op de Grasdries geopend. “Dat ligt inderdaad dichtbij. Maar we hebben beide speelpleinen wel complementair gemaakt.”

Schepen van Cultuur en Gezin Karina Hans (N-VA) meldde nog dat het speelplekje in het park aan de hertenweide weldra ook bruikbaar is voor kinderen met een beperking. “Zij kunnen dan met hun rolstoel op een platform rijden dat schommelt. Het speelplein in het park ligt zeer centraal in onze gemeente”, zegt Hans.