Nieuw logo prijkt op voorgevel hoofdbib

Op 17 december 2016, over deze onderwerpen: Cultuur
Logo Bib prijkt op voorgevel

De hoofdbibliotheek aan de Bredabaan in het centrum van Brasschaat werd zopas voorzien van een nieuw logo en een nieuwe belettering op de voorgevel.

Het Brasschaatse gemeentebestuur wil vooral inzetten op die hoofdbibliotheek. De luifel aan de voordeur wordt ook nog voorzien van een mooie kunstfoto. “We gaan meer en meer naar een centralisatie van de bibliotheken. Een bib wordt bovendien ook meer en meer een interactief gebeuren. Er worden tentoonstellingen georganiseerd, cursussen gegeven en zo meer. We willen van onze bib meer en meer een ontmoetingsruimte maken”, zegt schepen voor cultuur Karina Hans (N-VA).

De schepen wil ook met vrijwilligers de literatuur naar mensen brengen die zelf niet in de bib geraken. “We zoeken daarvoor vrijwilligers die willen voorlezen voor onze bejaarden, dementerenden en comapatiënten. Zo zullen we een voorleesgroep vormen die beurtelings gaat voorlezen in De Mick, Vesalius en Salvé.”

Maandag wordt tijdens de gemeenteraadszitting beslist over de toekomst van de bibliotheek van het Sint-Michielscollege. De gemeente wil de huurovereenkomst daar stopzetten. In 2016 werden slechts 28 stuks door externe volwassenen uitgeleend.