Militaire taptoe op hockeyveld

Op 24 februari 2016, over deze onderwerpen: Militaire aangelegenheden, Verbroedering met Bad Neuenahr Ahrweiler

Voor de derde keer wordt er in Brasschaat een militaire taptoe georganiseerd. Deze vindt plaats op 1 juni, als locatie werd het hockeyveld van Dragons gekozen.

Vier jaar geleden vond in het Louis De Winterstadion de eerste editie van deze militaire taptoe plaats. Achteraf bleek het publiek iets te ver van de muziekkorpsen te zitten. “Er was inderdaad te weinig interactie. Daarom weken we voor de tweede editie uit naar het grote grasveld voor de Hemelhoeve. We kregen daar de beschikking over een tribune van defensie. De taptoe werd gekoppeld aan een historische evocatie met een artilleriestuk. Jammer genoeg kunnen we die tribune niet meer krijgen”, zegt schepen van Militaire Aangelegenheden Luc Sevenhans (N-VA).

Zustergemeente

“We wijken daarom uit naar het hockeyveld van Dragons. Daar is een ruime tribune en staan de muziekkorpsen niet ver van het publiek. Hopelijk kunnen we de traditie daar later nog een tijd verderzetten. We gaan ook trachten muziekkorpsen van onze zustergemeente Bad Neuenahr-Ahrweiler naar hier te halen. Zij hebben daar een viertal muziekkorpsen. Hopelijk kunnen we er enkele naar hier krijgen”, zegt schepen van Militaire Aangelegenheden Luc Sevenhans.