Lege panden aan Bredabaan opvullen met pop-ups

Op 26 december 2017, over deze onderwerpen: Lokale economie
leegstaande winkelpanden

Het gemeentebestuur van Brasschaat gaat in zee met de Antwerpse onderneming City Cubes om een pop-upproject op te starten aan de Bredabaan. City Cubes moet de eigenaars van de leegstaande panden overtuigen om hun panden ter beschikking te stellen voor een tijdelijke invulling.

'We willen zo veel mogelijk pop-ups zien op de Bredabaan. City Cubes zal ons daarbij begeleiden. Misschien krijgen de mensen die de pop-ups openen, de smaak te pakken en willen ze blijven', zegt de schepen van Lokale Economie van Brasschaat, Philip Cools (N-VA).

Geen concurrentie

Het gemeentebestuur zal ­erop toezien dat de bestaande handelszaken geen concurrentie ondervinden van de pop-ups.

'De pop-ups moeten een ­aan­vulling vormen op het bestaande aanbod. Dat zal natuurlijk niet makkelijk zijn, maar het is het proberen waard. Hopelijk kunnen we zo het aantal leegstaande panden op de Bredabaan verder doen dalen. We zien sinds anderhalf jaar al een lichte vermindering, maar het kan nog altijd beter', zegt schepen Philip Cools.