Brasschaat zet Europa in de kijker

Op 1 juni 2017, over deze onderwerpen: Vlaamse & Europese aangelegenheden
Brasschaat zet Europa in de kijker

Naar aanleiding van de Europadag op 9 mei zette onze gemeente gedurende de hele maand mei Europa in de kijker. Met een themastand in de bibliotheek en verschillende wedstrijden werden alle inwoners van Brasschaat bij dit initiatief betrokken. Tijdens het slotmoment en de prijsuitreiking van de wedstrijden benadrukte schepen van Europese aangelegenheden, Adinda Van Gerven, het belang van een flexibel Europa. ‘Een samenwerking die op 9 mei 1950 met de Schumanverklaring het levenslicht zag en nu in 2017 met 27 leden nog meer dan nodig is om vrede maar ook economische, veiligheids- en migratieproblemen op te vangen, moet jaarlijks enige aandacht krijgen. Als gemeentebestuur willen wij toch dat onze Brasschatenaren zich niet alleen hier in ons eigen Brasschaat thuisvoelen, maar zich ook als Vlamingen in Europa goed voelen.’  De drie winnaars van de kraslotenwedstrijd kregen een gezinsrecreatiepakket voor de Schorre (3e prijs), een spoorfietsenkaart voor het gezin (2e prijs) en een jaarabonnement voor het Arboretum in Kalmthout