Kaart ontvangt Beerschot in Louis De Winterstadium

Op 24 december 2013

Er is lange tijd discussie geweest tussen de Brasschaatse voetbalclub en het gemeentebestuur over de meest geschikte locatie voor deze wedstrijd. Er worden immers 1000 bezoekende supporters verwacht.

"De club wilde het liefst in het eigen stadion spelen en daar hebben wij begrip voor", zegt de Brasschaatse burgemeester Jan Jambon (N-VA). "Maar onze mensen van de politie hebben het stadion van Kaart bezocht en de veiligheid er geanalyseerd. Daaruit bleek dat het stadion van Kaart niet te verantwoorden viel. We kozen dan voor het Louis De Winterstadion in het gemeentepark", vervolgt de burgemeester.
De Brasschaatse voetbalclub legt zich bij de zaken neer. "Jammer, want we hadden graag thuis gespeeld. Maar het gemeentebestuur is wel heel loyaal geweest op financieel gebied. De
verhuis heeft voor ons geen financieel nadeel.
Er moet in het Louis De Winterstadion wel nog een grote opkuis gebeuren. Hopelijk vallen de
weersomstandigheden mee en moet de wedstrijd niet worden uitgesteld omwille van sneeuwval", hopen voorzitter Edgard Joosen en secretaris Jef Bruyninckx.

Tickets

Beerschot-Wilrijk krijgt 1000 tickets. De overige tickets worden in voorverkoop vanaf 2 januari verkocht in de kantine van KFC Excelsior Kaart in de Rustoordlei. Op de wedstrijddag zelf zijn
de loketten van het Louis De Winterstadion gesloten. Kaartsupporters en neutrale toeschouwers moeten dus tickets in voorverkoop halen, telkens op dinsdag- en donderdag van 20 tot 22u.

De supporters van beide clubs worden in het stadion gescheiden. Die van Kaart zitten in de hoofdtribune en de supporters van Beerschot Wilrijk nemen plaats aan de overzijde op onoverdekte zit- en staanplaatsen.

Louis De Winterstadium